برخی منابع خبری مدعی شدند مسعود کشمیری عامل ترور شهیدان رجایی و باهنر در حمله روز گذشته به خانه امن اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در پاریس کشته شده است.

مسعود کشمیری

به گزارش همشهری آنلاین، در پی انتشار اخباری از حمله به ساختمانی در حومه پاریس که در اختیار اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بود، برخی منابع از کشته‌شدن مسعود کشمیری از متهمان اصلی پرونده انفجار دفتر نخست‌وزیری در ۸ شهریور ۱۳۶۰ خبر می‌دهند.

کشمیری متولد ۱۳۲۹ و فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران از سال‌های پیش از وقوع انقلاب جذب سازمان مجاهدین خلق می‌شود. او پس از پیروزی انقلاب هم مخفیانه عضو «سازمان» باقی می‌ماند و به سمت جانشین دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز دست می‌یابد.

اخبار غیررسمی از مرگ مسعود کشمیری در حمله به ساختمانی در حومه پاریس

با آغاز اعلان جنگ مسلحانه سازمان مجاهدین خلق علیه جمهوری اسلامی و پس از وقوع حادثه‌ تروریستی هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در ساختمان حزب جمهوری اسلامی که به شهادت محمد بهشتی رئیس شورای عالی قضایی و جمعی از اعضای این حزب منجر می‌شود، ترور اعضای هیئت دولت در دستور کار سازمان قرار می‌گیرد و مسعود کشمیری انجام آن را به عهده می‌گیرد که به انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور ۱۳۶۰ منتهی می‌شود.

کشمیری پس از این حادثه تروریستی از ایران خارج و تا سال‌ها بعد اخبار ضدونقیضی درباره احتمال کشته‌شدن وی یا محل زندگی‌اش در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

حالا برخی منابع می‌گویند او در جریان یک حمله مسلحانه در حومه پاریس کشته شده است. رسانه‌های فارسی‌زبان نزدیک به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با وجود تأیید خبر حمله، مدعی‌ شدند کسی در این حادثه آسیب ندیده است.

کد خبر 766589
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    4 1
    مرده و زنده او فرق نمیکنه دراین دنیا ودر آخرت درآتش بوده و هست
  • حزب الله سعید IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    3 1
    تمامشون بدرک واصل خواهند رسید شکی نیست بقیه وطن فروشان جنایتکلر به نوبت به حلاکت خواهند رسید انتقام ریخته شده خون شهیدانمان را در هر جای این دنیا خواهیم گرفت و بدرک میفرستیم نوبت به نوبت منتظر مرگتان بمانید پاینده باد جمهوری اسلامی ایران 🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹
  • رضا شفیعی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    3 0
    انشالله تمامی کسانی که به نوعی دستشان به خون ملت بیگناه ایران آلوده شده باشد به سزای عمل ننگینشان برسند و مجازات شوند یقین دارم که دیر و زود دارد اما ....سوخت و سوز ندارد .خدا لعنت کند منافقین را که ضرر هایی را که این جماعت به منافع کشور وارد کرده و خساراتی را که به کشورمان وارد کرده اند غیر قابل حساب است